Pracovní stáž žáků naší školy ve francouzském městečku AUCH  a jeho okolí v rámci projektu Erasmus+

Šest žáků naší školy s pedagogickým doprovodem absolvovalo pracovní stáž ve Francii. Cesta byla daleká, proto byla absolvována letecky z Vídně do Toulouse, kde na stážisty čekal Franck Fouillet, učitel partnerské školy EPLEFPA AUCH BEAULIEU LAVACANT v Auch a odvezl je na internát školy v Pavie. Následující dny stážisté pracovali na pracovištích, která jim byla vybrána. Pro Tomáše a Filipa, opraváře zemědělských strojů, bylo vybráno nedaleké zahradnictví Les serres du Cédon, Dominik, cukrář, pracoval v Restaurant du Golf d’Embats, Michaela a Alena pracovaly v Bistrot Baland a Diana v restauraci Isa&Cie v Auch.

Čtrnáctidenní pracovní stáž nebyla jen o získávání nových pracovních dovedností, ale také o poznávání překrásného prostředí v této jižní části Francie, stejně tak i historie této oblasti. Proto víkend, mezi dvěma pracovními týdny, byl věnován výletům. První volný víkendový den jsme strávili prohlídkou hradu Chateau Lavanders s překrásnými skleněnými výrobky místního skláře, dále spoustou figurek, které byly spojeny s Vánocemi, a přenádhernými betlémy. Další zastávka byla ve městě Condom, kde jsme prohlédli Condom´s Cathedral, součást seznamu kulturního dědictví Unesco. Prohlédli si vesničku La Romieu, proslavenou velkým množstvím koček, které není možné přehlédnout. Najdete je opravdu na každém okně, rohu, prostě všude. Hrad Larressingle, proslavený výrobou likéru Armagnac, nebylo možné vynechat.

A v neděli jsme absolvovali procházku po Auch, nejdříve trošku zamlženou, ale později se před námi otevřela nádherná místa. Následovala cesta do vzdálenějšího města Toulouse a návštěva La halle de la machine. Nikdy dříve jsme podobné stroje a zařízení neviděli. Nedělní program byl zakončen návštěvou Vánočních trhů v Toulouse. Spousta stánků, zboží, lidí.

Ani během pracovního týdne, v odpoledních a večerních hodinách, jsme se nenudili. Hned první odpoledne proběhlo uvítání – welcome drink – panem ředitelem. Další den jsme navštívili v Circus Dome cirkusové představení. Také jsme se setkávali s francouzskými studenty, vyměňovali si informace, seznamovali je s českou populární hudbou. Pátek byl věnován Japonskému večeru. Skvělé japonské večeře a předání certifikátů o účasti na pracovní stáži se zúčastnil ředitel školy Eric  Sacrez a náš francouzský organizátor a skvělý průvodce Franck Fouillet.

Následující den už jen cesta domů, Auch – Toulouse – Brusel – Vídeň – Znojmo J

A ještě několik postřehů stážistů:

„Na začátku jsem si říkal, že to bude nanic, protože málokdo uměl anglicky, takže jsme si nemohli povídat, ale překvapilo mě jak jednoduchý je se domluvit jenom s tím, že myslíme na to stejný a prostě bylo to skvělé, takže bych chtěl všem poděkovat za těch 14 dní, co jsem s vámi mohl strávit a jsem rád, že jsem mohl být s vámi.„

„Chtěla bych poděkovat, že jsem se mohla toho to projektu zúčastnit, byla to pro mě cenná zkušenost ve všech směrech – od nově nabytých dovedností přes občas složité společné soužití až po komunikaci v cizím jazyce. V neposlední řadě chci poděkovat všem spoluzúčastněným za plodné dva týdny.“